fredag 31 december 2010

China Glaze Meteor Shower

Nyårsafton är här och julen är slut. Därmed övergår jag till något lite festligare lack... Äntligen ;) Har väntat med att visa detta till den perfekta tiden, och den är nu. Synd bara att det inte kommer vara massort av lampor på festen, så att alla kan se mina festliga naglar.

För att få bort skrovligheten har jag tre lager topplack på. Utan topplack glittrar det inte överhuvudtaget, men det kommer fram mer och mer för varje lager.

Jag upplevde dock att lacket liksom "kröp tillbaka" på nageln av topplacket Seche Vite. Det var precis som om det krymptes. Jag målade på lite mer färg på kanten av nageltippen, och tog på det tredje lagret topplack och drog det "runt / över" kanten. Detta har jag inte upplevt på något annat lack. Hoppas att det var en tillfällighet. Slutresultatet blev dock helt fantastiskt.

Detta är ett av mina favorit-glitterlack måste jag säga. Basen är mörkblå och kan nästan se svart ut. Sedan glittrar det i alla möjliga olika färger.


Formula: Tunn, och enkel att måla med. Torkar fort, som nästan alla glitterlack.
Lager: Tre ridgefiller, två lack och tre topplack.
Färg: Helt grym! Mörkblå med massa, massa glitter! Flaskan håller definitivt vad den lovar.

Me love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in, och ännu roligare att du nu också kommenterar. Jag ska svara dig så fort jag kan!