onsdag 15 december 2010

China Glaze C-C Courage

Jag har inte uppdaterat på ett tag, men det har varit så otroligt mycket annat som behövt gå före. Men nu är jag tillbaka.

Det har blivit dags att prova mitt lila, fina glitterlack för första gången. Det glittrar, så på med solglasögonen!



Det var väldigt svårt att få till rättvisa bilder, men jag lyckades okej. Det ser rätt knaggligt ut, på vissa bilder, men i verkligheten är det bara glitter. Det krävdes dock tre lager topplack för att få bort det skrovliga.


Det är verkligen lila. Och det glittrar, så det är vad flaskan utlovar. Festligt!


Det var väldigt lätt att lägga på. På bilderna har jag två lager, men jag hade nog kunnat tänka mig ett tredje för att få ett heltäckande resultat. Torktiden var väldigt kort, och sammanfattningsvis är jag sjukt nöjd även med detta lack.

1 kommentar:

  1. Gillar´t!
    Bara så du vet, dom där glitterlacken är skitsvåra att få bort.
    Ett tips är att ta remover på en bommullspad och lägga på naglen med folie runt. Ha det så i 5 minuter, sen är det bara att ta bort det.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in, och ännu roligare att du nu också kommenterar. Jag ska svara dig så fort jag kan!