onsdag 8 december 2010

China Glaze Wagon Trail

Ett lack som jag var väldigt nyfiken på är Wagon Rail. Den såg liksom svart-brun-grön-guldig ut. Det var den också. Så länge man inte är i ljuset ser det svart ut. Möjligtvis mörkbrun-svart. Men kliver man ut i ljuset blir det helt fantastiskt.


Det liksom glimmar till i grönt och guld. Hur läckert som helst. Först var jag ganska besviken, men shit vilken comeback.



 Det var lite svårt att få till det skimmer jag tycker är så fint. Men jag tycker ändå att jag lyckats återge denna fantastiska färg på ett bra sätt. En höstig färg. En fin färg.


Konsistensen var bra. Två lager täcker som på bilderna, och det är ganska snabbtorkade. Jag är nöjd, men hade dock önskat att det var lite mer av skimmret. Framför allt i ljuset. Endast vissa vinklar lyfter fram färgskiftningen.


2 kommentarer:

  1. Jobbar du i blomsteraffär eller? ;)

    SvaraRadera
  2. När jag för en gång skull har blommor hemma så måste jag ju föreviga det ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in, och ännu roligare att du nu också kommenterar. Jag ska svara dig så fort jag kan!