söndag 9 oktober 2011

MAC Nocturnelle

Jag har helt glömt av att testa färdigt MACs julkollektion från förra året. Här kommer kollektionens svarta lack, Nocturnelle.

Ok, kul, ett svart lack. Som dessutom är döden att lacka med som de andra jag provat ur serien. Lackade först bara ena handen och fotade, och skulle egentligen tagit bort det direkt efter. Men, faktum var att jag tycker om det. Fastän det är ett "vanligt" svart krämlack, så är det någonting med det. Det torkar högglansigt och djupt svart. Jag var alltså tvungen att lacka andra handen också, och nu, 6 dagar senare, sitter jag fortfarande med det på tassarna. Jag har fyllt i tipwearen en gång, men inte en enda flaga! Det får vara värt besväret med den värdelöst rinniga konsistensen.



I've totally forgot abeout finishing MACs christmas-kollektion from last year, so now I make another try. Here is Nocturnelle. A black shiny creme, that I have worn for 6 days now! I filled in som tipwere once, but otherwise it still looks good. I think it's worth the trubble I have with theese polishes's watery consistensy.

4 kommentarer:

  1. Jag som är väldigt förtjust i svart nagellack gillar förstås det här! Synd på formulan bara. Jag kommer inte heller överens med lacken från MAC..

    SvaraRadera
  2. Jag har en lila ögonskugga från MAC som heter Nocturnelle. Det blir lite kortslutning i min hjärna när jag ser ett svart nagellack från samma märke med samma namn..

    SvaraRadera
  3. Jag älskar svarta lack och det där ser ju fint ut. Men nee, inte om det är dåligt att måla med, då finns det andra alternativ.

    SvaraRadera
  4. Chaosophia, Det är synd att de är så bökiga!

    Kajalpennan, Haha, förstår att det blir kortslutning.

    Annie, Du har nog rätt. Jag som inte har så mycket erfarenhet av just svart, tycker att det är skitsnyggt :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in, och ännu roligare att du nu också kommenterar. Jag ska svara dig så fort jag kan!