fredag 11 februari 2011

Teenage Dream

Jösses vilket glitterlack! Efter att ha sett swatches på detta lack var jag tveksam. Jag litade dock på min magkänsla och köpte det ändå. Det är det första av tre som jag bär från Katy Perry kollektionen.

Bilderna ger inte riktigt lacket rättvisa. Det glittrar mer, men det är svårt att få till bra bilder när snön vräker ner och molnen inte släpper igenom ens en strimma sol.





En skir, rosa bas med massor av glitter. I denna rosa bas ligger fullt med silvrigt mikro-glitter, och ovanpå det större glitter i alla möjliga färger. Precis som namnet utlovar, är detta verkligen en tonårsdröm. Jag hoppas att man som vuxen kan ha det också, för det är lovely!

 Jag behövde fyra lager och då blev resultatet så här. Man skulle kunna ha ett rosa lack under, då hade det räckt med två glitterlager. Det var inte särskilt skrovligt, så det räcker gott och väl med ett lager Sesche. Jag har två för att maximera glittrandet ;) .

Det här passar utmärkt denna helgen, när jag ska till Stenungsbaden och svänga mina lurviga :)

1 kommentar:

Kul att du tittade in, och ännu roligare att du nu också kommenterar. Jag ska svara dig så fort jag kan!