torsdag 30 juni 2011

Zoya Mira

Mira. Ett fint lila krämlack från sommarkollektionen Summertime. Mira betyder på latin "häpnadsväckande, beundransvärd". Jag tycker i och för sig att det är väldigt fint, men inte direkt häpnadsväckande. Mörk lavendel-lila färg med lite blå pigment i.



Man kan se de blå pigmenten ganska tydligt på bilderna. Det var supersvårt att fånga den rätta färgen, men jag tror ändå att jag lyckades. Den övre bilden är faktiskt helt rättvis :)

Det var lättlackat och två lager krävdes för ett täckande resultat. Det torkade precis som det förra jag visade, lite långsammare än jag är van vid, men var inte överdrivet segt.

4 kommentarer:

  1. Jag gilalr färgen, och den ser bra ut på dig :)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Ja, jag tycker också den är fin :)

    SvaraRadera
  3. På spanska betyder mira "titta". Helt okej lack, men ingt jag känner behovet av att köpa.

    SvaraRadera
  4. Helt rätt, "titta" på spanska.. Namnet Mira har sitt ursprung i det latinska namnet Miranda, som betyder "beundransvärd"

    SvaraRadera

Kul att du tittade in, och ännu roligare att du nu också kommenterar. Jag ska svara dig så fort jag kan!