måndag 4 juli 2011

Nubar Honeysuckle

Honeysuckle från 2011 års vårkollektion Spring Garden... Vilken underbar rosa! Jag äger inte jättemånga rosa lack överhuvudtaget, de brukar inte locka mig särskilt mycket. Jag beställde det här av just den anledningen. Det är dags att börja tvinga mig själv att älska även den färgen ;)



Ett lysande klart rosa krämlack men någon typ av halvjelly-finish. Det täcker dock med 2 lager så jag vet inte riktigt vad det är. Jelly brukar ju kräva måånga lager för att täcka.

Som vanligt med Nubar är även det här lättlackat och flyter ut fint på nageln. Inga konstigheter här inte. Däremot tycker jag att det chippar väldigt fort. Efter bara ett dygn har jag nu kunnat dra bort stora flagor på nästan varenda nagel. Vet inte om det beror på lacket eller en dålig lackning. Vi får se nästa gång.

Hur som helst, ett mycket fint rosa, som lyser utan att vara neonigt. Jag gillar mucho! :)

4 kommentarer:

  1. Aah, vill också ha den färgen! Jag har inte heller så jättemånga rosa och den är så fin <3

    SvaraRadera
  2. Oh, ny blogg (för mig iaf)! Älskar denna rosa nyansen också. Måste kanske köpa...

    SvaraRadera
  3. Annie, den är underbar! Har dock lackat med det fler gånger nu, och det släpper fort :(

    Sarah, du är så välkommen :)

    SvaraRadera
  4. Å vilken färg! Sommar!!!
    Vad synd att det inte sitter ordentligt =(
    Det står två tyska lack till dej i stugan,
    det ena är "systembolagspåsgrön/blå" ;)
    Kram <3

    SvaraRadera

Kul att du tittade in, och ännu roligare att du nu också kommenterar. Jag ska svara dig så fort jag kan!