onsdag 9 november 2011

China Glaze Poinsettia vs. Hey Sailor

Jag har inte lagt ner, och jag har inte glömt av er, men jag har så mycket i huvudet just nu att jag inte skämt bort mina naglar och lackat dom som de förtjänar. Än mindre fotat. Men jag kommer tillbaka, fast lite mindre frekvent ett tag. Jag ska bara komma i fas med mig själv först. Jag kan dock bjuda på en liten jämförelse idag.


Så fort jag öppnat paketet och såg flaskan såg jag att de var galet lika. Men jag tänkte ändå att skillnaden skulle vara större när de väl kommit på nageln. Men icke, snarare tvärtom. I flaskan kan jag faktiskt se att Hey Sailor är mer orange , och ett krämlack, medans Poinsietta är mer åt jelly-hållet. väl på nageln hade jag inte sett att det var två olika om jag inte vetat om det.


¨

It was obvious that these polishes was almost the same, but I thougt that they would look less similar on the nail. But I was wrong. In the bottles Hey Sailor looks a little more orange and creamy, but on the nail I wouldn't have noticed the difference.

2 kommentarer:

  1. Hade du inte märkt upp vilket som var vilket, hade jag gissat på att de yttersta var Hey Sailor och de två i mitten Poinsettia.
    Tyckte jag såg lite mer skillnad när jag jämförde men det har ju såklart med ljuset att göra och att jag visste vilket som var vilket.
    Anders såg förstås skillnad på dina bilder, han har öga för sånt där ;)

    SvaraRadera
  2. Ja om man verkligen anstränger sig så ser man ju såklart skillnad. Men det behöver så klart inte Anders ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in, och ännu roligare att du nu också kommenterar. Jag ska svara dig så fort jag kan!