torsdag 6 januari 2011

MAC Vice is Nice

Jag fortsätter att utforska MAC's julkollektion och denna gången blev det Vice is Nice. Ett guldigt foil-lack med mycket glans.





 

Det är väldigt mycket mörkare än det guldiga Midnight Kiss från China Glaze, som jag visade för ett tag sedan. Guldfoil som guldfoil tänkte jag nästan, men vilken skillnad! I flaskan såg det ganska tråkigt ut, fastän färgen var exakt. Men väl på nageln är det helt grymt läckert.

Formulan på Vice is Nice var mycket bättre än på det i det tidigare inlägget. Problemet med penseln kvarstår dock... Den är liten och väldigt smal och jag har svårt att måla snyggt då. Det flöt ändå ut ganska bra och var tunnt (fast inte rinnigt) och lättarbetat. Tre lager täckte bra.

Me like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in, och ännu roligare att du nu också kommenterar. Jag ska svara dig så fort jag kan!