tisdag 4 januari 2011

Mac Beyond Jealous

Första lacket från MAC's julkollektion har åkt på. Faktiskt inte innan nu, vet inte riktigt varför jag varit lite seg med det men. Bättre sent än aldrig. De fem flaskorna ligger fint förpackade i en söt liten plåtburk, och när jag först kollade igenom dem lite snabbt var jag helt säker på att just detta var ganska mörkblått. Men efter ytterligare en anblick insåg jag att så var inte fallet.

Beyond Jealous är ett "nästansvart" lack som går mot grönt och blått. Bara i direkt ljus syns färgerna ordentligt. Supersnyggt!




Ni kan se hur mitt Seche Vite har krympt lacket. Förstår inte varför. Någon som har några tips att dela med sig av?

Det var ganska täckande direkt, men färgen flöt liksom inte ut så bra över nageln. Det blev därför lite ojämnt, så trots at det täckte direkt krävdes tre lager för ett jämnt resultat. Penseln är otroligt smal och jag är urusel på att måla när så är fallet. Detta är en miniflaska, men jag hade absolut kunnat tänka mig en full-stor.

Flaskan håller vad den lovar, vilket är typ: Är den svart, grön, eller blå? Det är lite svårt att bestämma sig.

Me like!

2 kommentarer:

  1. Jasså, inte provat förrän nu?
    Hmm, visst var det ett annat som såg mörkgrönt ut också, eller är det detta du menar?

    SvaraRadera
  2. Jo, det var detta. Såg blått ut i badrummet, grönt i köket, och svart på nageln ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in, och ännu roligare att du nu också kommenterar. Jag ska svara dig så fort jag kan!