onsdag 27 april 2011

China Glaze Strawberry Fields

Jag gillar verkligen denna typ av rosa. Själva basen är underbar, och sedan innehåller det massor av glass fleck-skimmer i guld. Lovely!





Ni ser ju hur fint det är... Lite liknande Ahoy, men skimmret är guldigare här och basen lite mer rosa. Men de påminner ändå om varandra tycker jag.

Formulan var bra. Tre lager har jag på, men hade nog klarat mig med två lite tjockare. Snabbtorkat och lägger sig jämnt och fint.

En liten parentes... Jag började min första praktikvecka nu i måndags, och detta lack var perfekt. I-ögonfallande, fast inte "för mycket".

3 kommentarer:

  1. Egentligen en färg som jag inte alls gillar, lite mormorsrosa över det. Men guldet höjde det avsevärt och gör att jag faktiskt är lite sugen på det, speciellt i sommartider kommer det verkligen till sin rätt i solljuset? :)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig. Det är dock inte lika mormorsrosa (enligt mitt tycke) i verkligheten. Riktigt fint faktiskt. Vänta tills du får se Conga to my Cabana... Kommer snart. DET är mormorsrosa ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, ser fram emot bilderna på det! :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in, och ännu roligare att du nu också kommenterar. Jag ska svara dig så fort jag kan!