måndag 11 april 2011

China Glaze - Passion in the Pacific

Grönt. Vad tycker jag om grönt? Fint, men inte på mig. Jag har ju i och för sig hittat några gröna läckerbitar som även jag kan bära, men min uppfattning består överlag. Här kommer i alla fall ett grönt lack som jag faktiskt kan bära, utan att tvinga mig själv.

Passion in the Pacific hör hemma i Fiji Fling kollektionen, och är ett turkos frost-lack, med ganska mycket gröna pigment. Kanske gillar jag det så mycket just för att det inte är riktigt grönt?




 

Helt omöljigt att fånga de gröna pigmenten på bild. Här ser det bara turkos ut, och det är väl i och för sig rätt i direkt solljus. Men i skuggan och inomhus är det grönt. Jag lovar!

Det var lättlackat måste jag säga, och en ganska bra torktid. Tre lager täcker fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in, och ännu roligare att du nu också kommenterar. Jag ska svara dig så fort jag kan!